19 Ekim 2014 Pazar

Pazarlama Nedir? Nasıl Bilirdiniz?

pazarlama-nedir

Pazarlama Nedir?

Pazarlama, hayatımızın içinde çoğu zaman maruz kaldığımız, en eski zamanlarda bile üretilen mal veya hizmetlerin satışını gerçekleştirmek için yapılan yöntemlerin genel bir tanımıdır. Sözlük anlamında pazarlama ise, üretilen ürünün veya hizmetin satışını gerçekleştirmek amacıyla tanıtım, paketleme ve satış elemanlarının yetiştirilmesi için, piyasa ihtiyaçlarını saptama ve karşılamayı içeren etkinliklerin tümünü ifade eder. Pazarlamanın amacı, üretiğimiz ürünün satılmasının sağlanmak için ihtiyaç duyulacak verileri oluşturmak ve bu veriler ışığında gerekli yöntemlerin ve etkinliklerin belirlenmesini ve organizasyonunu sağlamaktır. Her ne kadar pazarlamanın tanımı bu olsa da, tanımımıza ya da geçmişe nazaran, günümüzde pazarlama farklı işlemektedir. Özellikle bu düşünce bizim ülkemizde daha çok karşımıza çıkmaktadır.

Günümüzde pazarlama ise, çoğu orta ve küçük ölçekli şirketlerde karıştırılmaktadır. Bu tarz şirketlerin çoğunun karıştırma nedenleri satış ve pazarlamanın aynı mantıkta düşünmesidir. Bu yüzden yeterli verimler alınamamakta ve kalifiye eleman yetişememektedir. Satış ve pazarlama ayrı kavramlardır. Satış temsilcisi, satıştan sorumlu kişidir. Pazarlama departmanı çalışanları ise, satış yapılması için yöntemler üreten kişilerdir. Satış temsilcileri bir nevi pazarlama departmanlarına bağlı olarak çalışmak zorundadır.

Pazarlama Departmanları Ne Yapar?

Pazarlama departmanı çalışanlarını bir binanın kolonlarından birinin yerine koyabiliriz. Şayet nasıl ki bir bina herhangi bir kolonu zarar gördüğünde yıkılma riskine giriyorsa ve acil tamir edilmesi gerekiyorsa pazarlama departmanları yıkıldığında ya çalışmadığında şirketin yıkılmasına yol açabilir. Bu nedenle pazarlama departmanları analitik düşünmeli ve elindeki tüm verileri kullanmalıdır.
pazarlamanin-tanimi
Pazarlama departmanları;
  • Pazarlama departmanları için kritik öneme sahip ilk olgu veriler ile çalışmak zorunda olduklarıdır.
  • Bu veriler ışığında uygulanabilir yöntemleri bulma yükümlülükleri vardır.
  • Uygulanabilir yöntemlerin belirlenmesinden sonra, bu yöntemlerin nerede ve kimler tarafından yapılacak olmasında karar kılıcı olmalarıdır.
  • Tüm bu işlemleri yaparken, sektöre, potansiyel müşteri kesimine ve çalışanların yeteneklerine hakim olmaları gerekmektedir.
Yukarıda sayılan maddeleri tekrar incelersek, net bir şekilde satış yapmadıkları ve satış temsilcilerini bünyelerinde barındırdıkları aşikardır.

Pazarlamanın tanımına ve ne olduğuna bu bilgiler ışığında tekrar dönersek;
Pazarlama, bir şirketin ürettiği ürünün satılması için, gerekli veriler ışığında ve uygulanabilir yöntemleri belirleyerek, bu yöntemlerin ne zaman, nerede ve kimler tarafından gerçekleştirileceğini belirleyen ve bunların sonucunda satışların yapılmasını gerçekleştiren bir kavramdır. 
cengiz-sarikaya-blog
Bitti
Saygılar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder